Od początku działalności CDA Polska stawialiśmy na to, aby relacje z naszymi klientami bazowały na wzajemnym zaufaniu. Dostarczając produkt wysokiej jakości, chcieliśmy być jednocześnie doradcą, który podpowie, w jaki sposób wykonać nawet najbardziej wymagające konstrukcje szklane.

Na działalność CDA Polska, ale też branżę szklarską ogólnie, wpływa bez wątpienia wiele czynników. Jest to nie tylko koniunktura panująca na rynku budowlanym, w tym stolarki otworowej, ale też rozwój technologii produkcji oraz obróbki szklanych tafli, czy współczesne trendy obowiązujące w architekturze oraz projektowaniu wnętrz. Nie małe znaczenie mają również aktualne przepisy, w tym nie tylko krajowe, ale też europejskie regulacje, które warunkują pracę zarówno producentów wyrobów budowlanych, ich dystrybutorów, jak i wykonawców.

Z tego powodu oferujemy naszym klientom produkty najwyższej jakości, których parametry potwierdziły badania przeprowadzone przez akredytowane i notyfikowane jednostki, jak m.in. Instytut Techniki Budowlanej. Nie poprzestajemy jednak na tym. Mając na uwadze powyższe, jak i stale zmieniające się oczekiwania klientów indywidualnych, prowadzimy szereg działań, których celem jest wsparcie naszych partnerów biznesowych. Realizowane przez nas inicjatywy mają na celu dostarczenie merytorycznej, przydatnej w codziennej pracy wiedzy oraz inspiracji, które mogą zostać wykorzystane w dalszej współpracy z klientem ostatecznym. Staramy się także szczegółowo opisać sam proces montażu szkła oraz doboru odpowiedniego rodzaju mocowań, który wiąże się ze znajomością właściwości materiałów stosowanych do produkcji okuć, jak i parametrów danego rodzaju szklenia.

Wsparcie pracowników

Kluczowego wsparcia naszym klientom udzielają eksperci z Działu Handlowego, którzy doradzają przy wyborze okuć umożliwiających wykonanie danego projektu. Do dyspozycji naszych partnerów biznesowych są również regionalni doradcy techniczni oraz przedstawiciele, którzy także pomogą w wyborze odpowiedniego rozwiązania. Natomiast w przypadku bardziej skomplikowanych zapytań lub niestandardowych realizacji, klienci mogą liczyć na wsparcie specjalistów z Działu Technicznego. Pomogą oni skonsultować projekty nietypowych oszkleń, zweryfikują poprawność rysunków technicznych oraz zmodyfikują wybrane rozwiązania tak, by spełniały one wymagania projektowe. Ten rodzaj wsparcia jest szczególnie istotny np. przy systemach SLF, w których za każdym razem konieczne jest zweryfikowanie liczby oraz wielkości formatek. Dodatkowo, jeżeli pojawi się konieczność dopasowania jednego z naszych produktów do indywidualnej specyfikacji obiektu, np. w ramach jednostkowego dopuszczenia do obrotu, to również w kooperacji z Działem Technicznym przygotowany zostanie projekt zmodyfikowanego okucia. Więcej pisaliśmy o tym w jednym z wcześniejszych artykułów na portalu.

Naszym klientom zapewniamy także wsparcie w zakresie prawa budowlanego, w tym przede wszystkim w kwestiach związanych z dopuszczeniem wyrobów do obrotu oraz normami. Udostępniamy deklaracje właściwości użytkowych mocowań, tak aby odbiór konstrukcji szklanych przebiegał bezproblemowo. Ponadto, na specjalne zamówienie, możemy również wykonać dodatkowe obliczenia wytrzymałościowe przeszkleń. Ma to miejsce np. w przypadku daszków szklanych, które podobnie jak balustrady, należy dostosować do indywidualnej specyfikacji budynku, w jakim będą mocowane.

Merytoryczne wskazówki

To jednak nie koniec naszych działań. W tym roku pierwszą rocznicę obchodził portal oszkle.pl, który od początku funkcjonowania odwiedziło już blisko 11 000 użytkowników. Co dla nas bardzo istotne, nasi klienci regularnie go czytają i stale otrzymujemy od nich pozytywne opinie na temat publikowanych na nim treści.

Za jego pośrednictwem dzielimy się wiedzą naszych ekspertów. Publikujemy tu nie tylko bieżące informacje o zmianach ofertowych czy nowościach produktowych, ale przede wszystkim porady z zakresu montażu okuć, technologii produkcji i obróbki szkła, materiałoznawstwa czy informacje o nowościach w branży szkła. Na przykładzie realizacji wykonanych przez naszych klientów pokazujemy, w jaki sposób zamocować wybrane konstrukcje szklane, prezentujemy także inspirujące przykłady zagranicznej architektury. Nasi eksperci piszą też o tym, jak wykorzystać szkło w aranżacji różnego typu pomieszczeń oraz opisują kulisy naszej pracy.

Co więcej, jesteśmy stale obecni na łamach prasy branżowej, budowlanej, wnętrzarskiej oraz architektonicznej, w tym m.in. w takich tytułach jak Świat Szkła, Kwartalnik Okno czy w magazynie Architektura&Biznes. Za ich pośrednictwem dzielimy się wiedzą dotyczącą szkła i jego wykorzystania. Część z tych publikacji dostępna jest również na portalu oszkle.pl. Z kolei za pośrednictwem naszych profili prowadzonych w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook oraz Instagram, codziennie publikujemy świeżą porcję wiedzy, inspiracji i porad związanych z branżą szklarską.

Dodatkowe inicjatywy

Poza wspomnianymi już działaniami udostępniamy naszym klientom szereg innych narzędzi, które docelowo mają wesprzeć ich w wykonywanej pracy. Jednym z nich są regularnie wysyłane newslettery, prezentujące zarówno porady z zakresu montażu, jak i informacje o produktach. Otrzymywać je może każda osoba zainteresowana poruszaną w nich tematyką. Wystarczy, że skorzysta ona z formularza rejestracyjnego.

W tym roku uruchomiony zostanie także program partnerski „Strefa profesjonalistów branży szklarskiej”. Dzięki niemu nasi kontrahenci będą mogli czerpać jeszcze więcej korzyści ze współpracy z CDA Polska, a zestaw dostępnych benefitów przygotowany został na podstawie oczekiwań naszych klientów. Ich poznanie umożliwiło nam Badanie satysfakcji i preferencji, jakie przeprowadziliśmy wśród naszych partnerów. Dzięki jego wynikom mogliśmy określić nie tylko rodzaje nagród, jakie powinny znaleźć się w programie partnerskim, ale też wprowadzić szereg rozwiązań usprawniających naszą codzienną współpracę, w tym m.in. merytoryczne drukowane materiały. Zostały w nich zawarte najważniejsze informacje dotyczące oferty produktowej, montażu szkła, przepisów, norm oraz innych rozwiązań dedykowanych naszym klientom. Co więcej, z okazji jubileuszu, który obchodzimy w tym roku, już niedługo premierę będzie miało także opracowane przez naszych ekspertów „Kompendium wiedzy profesjonalistów branży szklarskiej”.

Stale zmieniamy się również wewnętrznie, tak aby poziom obsługi klienta w każdym z naszych oddziałów oraz dostępność asortymentu były jak najlepsze. Na ten moment do dyspozycji naszych klientów jesteśmy w Gdyni, Warszawie oraz we Wrocławiu. Przy każdym z oddziałów funkcjonuje osobny magazyn, z którego można odebrać mocowania. Nasi klienci mogą również złożyć zamówienie o dowolnej porze dnia poprzez nasz sklep internetowy, który znajdą na oficjalnej stronie firmowej. Wsparcia naszym klientom udzielają także Kierownicy Regionalni, którzy podobnie jak pracownicy Działu Handlowego, doradzą w zakresie doboru konkretnych okuć, odpowiednich zamienników czy właściwego uszczelnienia szklanej struktury.